ساعت کاری طولانی تر با خطر بیشتر برای بیماری های قلبی عروقی مرتبط است

14ژوئن 2021 - طبق تجزیه و تحلیل داده های 183 کشور جهان که در مجلهEnvironment International  منتشر شده است، ساعت کار طولانی تر با خطر بیشتر برای ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و مرگ ارتباط دارد.

محققان با استفاده از داده های 2324 نظرسنجی و 1742 مجموعه داده، در یک تلاش بلند پروازانه به بررسی تفاوت ساعت کار در کشورها و همچنین چگونگی تأثیر این ساعات کار بر بیماری و مرگ پرداختند. به طور کلی، آنها دریافتند که در سال 2016 ، تعداد 488 میلیون نفر در سراسر جهان با تعریف این مطالعه از ساعات طولانی کار - 55 ساعت یا بیشتر در هفته - مطابقت داشتند که 8.9٪ از جمعیت جهانی را شامل می شد. در مقایسه با افرادی که بر اساس ساعات استاندارد کار می کنند - 35 تا 40 ساعت در هفته - افرادی که ساعت های طولانی کار می کنند به طور قابل توجهی بیشتر دچار بیماری ایسکمیک قلب، سکته مغزی یا مرگ می شوند، که منجر به 745194 مورد مرگ اضافی در یک سال، نسبت به آنچه انتظار می رود با ساعات کار عادی رخ دهد، می گردد.

این مرگ های اضافی مرتبط با ساعات کار طولانی، 3.7٪ از کل مرگ های ناشی از بیماری ایسکمیک قلب و 6.9٪ از کل مرگ های مرتبط با سکته مغزی را شامل می شد. در مناطق غربی اقیانوس آرام و آسیای جنوب شرقی، و همچنین در مردان و افراد مسن در سراسر جهان، بار بیشتری از بیماری و مرگ ناشی از ساعتهای طولانی کار دیده می شود.

ساعات کار طولانی تر با کاهش طول عمر مفید جبران می شود

همانطور که در مقالهUPI در مورد این مطالعه ذکر شد، این گزارش همچنین تأثیر بیماری های قلبی عروقی بر ناتوانی را نشان می دهد که مانع از کار افراد به اندازه ای می شود که در صورت سلامت می توانستند، انجام دهند. بر اساس معیاری به نام " DALY یا مجموع سال‌ها‌‌ی از دست رفته در نتیجه‌ی مرگ زودرس یا سپری شده با معلولیت و ناتوانی[1] " محققان دریافتند که ساعات کار طولانی تر با کاهش کلی 23.3 میلیون سال زندگی تعدیل شده با ناتوانی در یک سال ارتباط دارد. این کاهش نشان دهنده ی 5.3 درصد از کل کاهش سالهای زندگی با ناتوانی ناشی از بیماری ایسکمیک قلب و 9.3 درصد از کل کاهش سالهای زندگی با ناتوانی ناشی از سکته مغزی است. به عبارت دیگر، حذف ساعات طولانی کار می تواند به طور بالقوه تعداد سالهای کاری مولد را برای همه ی کارگران 23.3 میلیون سال در هر سال افزایش دهد که معادل با افزایش متوسط ​​17.4 روز برای هر نفر است که ساعتهای طولانی کار می کند. همانطور که این تجزیه و تحلیل نشان می دهد، بهره وری اضافه ای که در تولید با کار بیش از 55 ساعت در هفته ی کارگران حاصل می شود، به طور قابل توجهی با کاهش طول عمر مفید ناشی از بیماری های قلبی عروقی اضافی و مرگ جبران می شود و این حتی هزینه های پزشکی اضافی مرتبط با بیماری قلبی عروقی را نیز شامل نمی شود.

محققان نتیجه گیری کردند که کار کردن در ساعات طولانی در طول هفته شایع است و باعث افزایش بار ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی و سکته مغزی می شود. برای حفاظت و ارتقا شغلی و حفظ ایمنی و بهداشت کارگری، نیاز به مداخلاتی برای کاهش ساعات کاری خطرناک داریم.

منبع:

https://www.diabetesselfmanagement.com/news-research/2021/06/04/longer-work-hours-linked-to-higher-risk-for-cardiovascular-disease/

 



[1] DALY یا disability-adjusted life yearsمقیاسی است که تاثیر بیماری، ناتوانی و مرگ و میر را با اندازه‌گیری مدت زمان زندگی با معلولیت و زمان از دست رفته از عمر به علت مرگ زودرس را با هم می‌سنجد. یک DALY را می‌توان به عنوان یک سال از دست رفته از یک زندگی "سالم" دانست. DALY برای بیماری مجموع سال‌های زندگی از دست رفته به علت مرگ و میر زودرس و سال‌های از دست رفته به علت معلولیت به خاطر حادثه است.